International Collaborative Human Resources Development Program in Asia to Foster Inclusive Mindsインクルーシブ・マインドを醸成するアジア地域国際協働人材育成
2021年度大学の世界展開力強化事業(B①:CAプラス)

D&Iのオンライン基礎コース COIL型協働学習(e-START)が無事終了しました!

12月1日より始まったCOIL型協働学習(e-START)の2コースが、2月7日終了しました。

A. Cultivating a Caring and Inclusive Society for All (水曜日) 合計27名
B. Fostering Diversity, Equity, and Inclusion in Schools (金曜日) 合計40名 

約2か月間にわたって、5か国6大学の学生のべ67名が参加し、修了しました!

各大学の参加人数:広島大学 17、北京師範大学 5、長春大学 11、韓国外国語大学 6、カセサート大学 13、インドネシア教育大学  15、合計 67名

このプログラムは、広島大学の教員のコーディネートのもと、各コースで5か国の講師が講義やグループワークを行い、各国のD&Iの状況や幅広い話題を学びました。また、最終週は、複数の国の学生が形成するグループでファイナル・プレゼンテーションを行いました。

Aコース

No

Topic

1

Cultivating a Caring and Inclusive Society for All.

2

Lecturer from Hiroshima University, Japan

3

4

Cultivating a Caring and Inclusive Society for All: The Case of Thailand

Lecturer from Kasetsart University, Thailand

5

6

The UN CRPD

Lecturer from St. Cloud State University, U.S.A.

7

8

Cities for Our Common Future

Lecturer from Beijing Normal University, China

9

10

Cultivating a Caring and Inclusive Society for All: The Case of Indonesia

Lecturer from Universitas Pendidikan Indonesia

11

12

Group work to develop a proposal for final presentation.

13

14

Final presentations

Bコース

No

Topic

1

Fostering Diversity, Equity, and Inclusion in School.

2

Lecturer from Hiroshima University, Japan

3

4

Practices of Integrated Education in Higher EducationLecture by Lecturer from Special Education College of Changchun University

5

6

Fostering Diversity, Equity, and Inclusion in School.

Lecturer from Hankuk University of Foreign Studies

7

8

Religious Diversity in Indonesia

Lecturer from Ahmad Dahlan University, Indonesia

9

10

How cultural diversity enriches us all-Lessons from the Tea Mountains of Southwest China Lecturer from Beijing Normal University, China

11

12

Group work to develop a proposal for final presentation.

13

14

Final presentations